-->

Webinar ‘Nooit Meer Overwerken’ slaat aan bij accountants- en administratiekantoren

Ruim 100 medewerkers van accountants- en administratiekantoren woonden op donderdag 13 april het interactieve webinar ‘Nooit Meer Overwerken’ bij.
White round circles background

Wil jij automatiseren en je kantoor beter laten aansluiten op je bestaande klanten en nieuwe klanten? Dan is dit webinar een prima introductie en een voorbeeld van hoe het ook kan!

Ben jij werkzaam in de accountancy? Dan herken je ongetwijfeld de problemen waar de branche mee te maken heeft. Misschien heb je zelf last van de pijnpunten die spelen. Wellicht ken je ze van andere kantoren of collega’s. De oplossing voor negen van de tien zaken, die onoplosbaar lijken voor kantoren die maar traditioneel blijven werken, is automatisering.

De media staan er vol mee, de oplossingen zijn talrijk. Maar waar start je? Wat kies je? En zijn je klanten en collega’s klaar voor jouw nieuwe manier van werken? Gerben vertelt over zijn ervaring in het webinar.

Hoe pakt UWBS het aan?

De achtergrond van dit webinar zijn de klantervaringen van tevreden gebruikers van Mijn Kantoor. UWBS Financial Services uit Maartensdijk is er daar een van. Sinds UWBS met dit softwareplatform voor accountants en administratiekantoren werkt, hebben de 16 medewerkers de btw en administratie cyclus op tijd af. Als je het webinar opstart, legt Gerben na de korte introductie van Jori je uit dat overwerken voor zijn accountantskantoor definitief verleden tijd is.

Gerben: “Werken met software van Mijn Kantoor geeft in één klap overzicht en zorgt dat elke medewerker duidelijk weet wat er gebeuren moet, wanneer en hoe. Met AVG Proof communicatie (mail- en chatberichten) en automatische workflows heb je voor je hele kantoor de processen automatisch ingericht, zowel intern als voor de klanten.”

Tussen 02:00 en 21:30 legt hij in korte en duidelijke voorbeelden uit hoe Mijn Kantoor voor UWBS werkt.

Live demo

Daarna neemt Jori het over en deelt zijn scherm met de kijkers. Het platform Mijn Kantoor is ontwikkeld voor en door accountants. Het combineert bijna alle zaken waar een kantoorpraktijk mee te maken heeft in een overzichtelijk systeem.

  • Cliënten hebben meer overzicht.
  • Alle gesprekken, het dossier en de taken zijn overzichtelijk terug te vinden in de app en de website.
  • Cliënten kunnen makkelijk en snel contact opnemen.
  • De opvolging van taken ligt meteen bij de juiste medewerker.
  • Versnippering van informatie, overal verspreide e-mails en beperkte toegankelijkheid van informatie en documenten behoren tot het verleden.
  • Elke medewerker weet duidelijk wat er gebeuren moet, wanneer en hoe.
  • AVG Proof communicatie (mail- en chatberichten) en workflows automatisch ingericht, zowel intern als voor de klanten.

Tot 42:30 krijg je een kijkje in de functionaliteit waarmee het UWBS lukt om overwerk buiten de deur te houden. Daarna start het vragenkwartiertje. We lichten drie vragen toe.

Drie vragen, drie antwoorden

Vraag 1, van Erik: “Kan ik met klanten blijven mailen, of moeten ze ook gebruik maken van de app of het portaal?”

Antwoord van Gerben:
“In principe kun je gewoon door blijven mailen. Je kunt vanuit Mijn Kantoor een reply versturen. Het is wel prettig als je de klant ook in de omgeving van Mijn Kantoor krijgt omdat er veel meer in zit dan alleen de mail. Denk praktisch aan accorderingen, en denk informatief aan klantdossiers waar ze ook zelf bij kunnen. Klanten hoeven daar dus niet meer naar te vragen. De voorkeuren zijn per klant instelbaar.”

Vraag 2, van Aline: “Hoe zorg ik dat mijn medewerkers met de nieuwe software gaan werken?”

Antwoord van Gerben:
“Ik was zelf heel enthousiast over Mijn Kantoor. Dan heb je de helft al mee. Mijn collega’s hadden vrij snel in de gaten welke voordelen deze nieuwe manier van werken bracht. Nu heb ik een vrij jong team. Dat speelt wellicht mee. Adaptie was een fluitje van een cent.”

Vraag 3, van Jan: “Is er koppeling mogelijk met BaseCone en met Google Drive?”

Antwoord van Jori:
“Jazeker. BaseCone is net als Lyante (waar UWBS mee werkt) een pakket waarmee je OCR en emailadressen van een klant hebt. Je kunt de emailadressen binnen het CRM opgeven. De klant kan dan via Mijn Kantoor een foto maken van een bon, kan aangeven of het een inkoop- of verkoopfactuur is en de data gaat door naar het desbetreffende pakket.

Wat Google betreft is de gehele suite geïntegreerd in Mijn Kantoor. Zo kan de dossieropslag gekoppeld worden aan Google Drive. Ze blijven in Drive en zijn gekoppeld middels een link. Bewerking kan via Mijn Kantoor. Hartstikke handig!”

Benieuwd naar alle vragen? Kijk dan tussen 42:30 en 55:35.

Veel plezier met het webinar. Laat je ons weten wat je ervan vond?