Klantverhaal

“Sinds wij Mijn Kantoor gebruiken, loopt OA Finance soepeler”

Orphy Anches is eigenaar en directeur van OA Finance, een administratiekantoor met een vijftal medewerkers. De focus ligt op boekhouding en belastingadvies. Sinds afgelopen zomer (2022) werkt OA Finance met de software van Mijn Kantoor. Dit is prettiger en efficiënter dan werken met verschillende losse applicaties.

White round circles background

Orphy Anches: “Administratie, belasting en advies is wat wij van OA Finance doen. Onze markt is het kleinbedrijf. Als team richten we ons op administratie, boekhouding, jaarrekeningen en inkomstenbelasting. De applicaties die we voorheen los gebruikten, zitten nu in de Mijn kantoor omgeving. Dat alles nu in één platform zit, vinden wij een groot voordeel. Dus één omgeving in plaats van losse informatie op diverse plekken. Binnen Mijn Kantoor zien we nu onze taken, berichten en dossiers in één oogopslag. Voorheen ging dat met een ticketingsysteem en een CRM pakket. Dat hebben we nu onder één dak. Heel prettig.”

Beter georganiseerd

“We hadden het al goed voor elkaar. Ik heb zelf interesse in software en automatisering en informeer regelmatig bij collega-kantoren naar hun werkprocessen. Met Mijn Kantoor hebben we een verbetering gemaakt naar meer overzicht, en dat scheelt tijd. Tijd die we kwalitatief kunnen besteden aan onze klanten. We hoeven geen bestanden meer te slepen, van CRM naar een ticketing systeem of andersom, en de communicatie is nu gecentraliseerd. Dat werkt makkelijker en sneller. Door Mijn Kantoor te gebruiken, werken we nu efficiënter dan voorheen.

Er komt tijd vrij voor nieuwe klanten en we kunnen de markt verkennen: er is namelijk meer vraag dan aanbod. Het gebruik van Mijn Kantoor zorgt ervoor dat onze bestaande projecten bij onze klanten soepeler lopen. We zeggen nu eerder ‘ja’ tegen een klant, waar we vroeger toch eerder wat terughoudend waren. Dankzij de verbeterde workflows komt er capaciteit vrij. Dat scheelt op jaarbasis uren per klantproject.”

Kennismaken met Mijn Kantoor

“Via via hoorde ik over het platform. Begin vorig jaar switchten we van fiscaal softwarepakket. Dat was voor mij het moment om de software van OA Finance onder de loep te nemen. Ik informeerde en kwam er al snel achter dat dit voor ons kantoor interessant zou kunnen zijn. Na een korte pilot volgde een proces van onboarding. Dan ging soepeltjes, ook vanwege mijn affiniteit met automatisering en mijn interesse in verbetering van workflows. Ik ben altijd bezig met ‘making life easier’. De oplossing die we hadden was al vooruitstrevend en beter dan bij een gemiddeld kantoor. Ik mis hier en daar nog wat kleine dingetjes. Maar werken met Mijn Kantoor is echt een verbetering.

Onze bestaande apps werken prima in de Mijn kantoor omgeving. Dat is voor de medewerkers prettig. De basis was vrij makkelijk over te zetten. We zijn continu bezig met het verrijken van data in Mijn Kantoor. Denk aan workflows, rechtsvormen, Wwft stukken. We zijn heel blij met deze stap vooruit maar ik ben nog niet waar ik wil zijn. Mijn Kantoor helpt ons met onze innovatie. Ik durf wel te zeggen dat zij het beter voor elkaar hebben dan menig andere vergelijkbare oplossing.

Dat krijg ik ook terug van collega’s en andere kantoren: dat wij het zo goed geregeld hebben. Als je niet weet wat je mist dan is het ook geen gemis. Kantoren die nog op de ‘oude manier’ werken, raad ik aan kennis te nemen van Mijn Kantoor.”

Wat vinden de klanten?

“Het belangrijkste voordeel is dat we nu een portaal hebben met daarin alle functionaliteiten: voor de jaarrekening, inkomstenbelasting en loonbelasting. We minimaliseren het aantal applicaties die de klant moet gebruiken. We nemen drempels weg.

Klanten gebruiken nu sneller de chatfunctie op hun mobiele telefoon. Het aantal verzoeken dat bij ons binnenkomt, stijgt. Ze ‘appen’ nu sneller met een vraag. Het is aan ons hoe we dit beoordelen: is het een reguliere vraag die in drie minuten beantwoord kan worden of is het een verzoek om advies?

Op veel voorkomende vragen zijn we nu veel beter ingespeeld en kunnen sneller antwoord geven en een oplossing bieden. Voor meer informatie verwijzen we naar onze brochures en website. Het is niet de bedoeling dat vrijgekomen laagdrempeligheid leidt tot hogere facturen voor onze klanten. We willen ze betere service bieden. En dat lukt sinds we Mijn Kantoor gebruiken beter. Ik ben erg positief.”

Nieuwsgierig? Kom alles te weten over Mijn Kantoor

Nieuwsgierig? Kom alles te weten over Mijn Kantoor