Digitale transformatie in de accountancy – 3 randvoorwaarden

Digitale transformatie is noodzaak in de accountancybranche. Het raakt de bedrijfsvoering en de relatie met de klant fundamenteel. Hoe doe je dit doordacht?
White round circles background

Als accountant- of administratiekantoor is klantgericht werken één van de belangrijkste prioriteiten. Hoe zorg je, in een versnipperd applicatielandschap, voor uniforme en klantgerichte processen?

Digitaal transformeren met je kantoor

De markt voor accountants- en administratiekantoren wordt gekenmerkt als disruptief. Internet, automatisering en nieuwe spelers bedreigen de traditionele (administratieve) dienstverlening en samenstelpraktijk. Klantgericht werken en transformeren van registreren & controleren naar analyseren & communiceren is het antwoord.

Er zijn veel applicaties beschikbaar om in de cloud te werken. Deze zijn veelal gericht op het vervaardigen van een product of dienst, of op het administreren van uren en projecten. Hoe zorg je in de cloud voor samenhang en veilige klantvriendelijke processen? Hoe maak je je dienstverlening online toegankelijk en maak je optimaal gebruik van de oneindige mogelijkheden van internet en software in je businessmodel?  

Randvoorwaarden om veilig en klantgericht digitaal te transformeren

1. Ga voor compliance by design

Als kantoor moet je aan ontzettend veel regels voldoen. Deze regels vinden hun oorsprong in wetgeving zoals de AVG en WWFT, en in gedrags- en beroepsregels en fiscale vereisten. Het platform van Mijn Kantoor is by design ingericht om aan deze wetgeving te voldoen. Aanvullend is het platform ingericht met alle mogelijke beveiligingsmaatregelen zoals 2-factor authenticatie, encryptie en beveiliging tegen DDOS-aanvallen.

2. Neem connectiviteit als basis

In een markt met veel best-of-breed-applicaties op het gebied van online administratie, salarisverwerking en rapportering is connectiviteit geen luxe maar een basisvereiste. Je wilt dat klanten op één plek kunnen inloggen en toegang hebben tot al je vragen, adviezen, dossierstukken en diensten. De connectiviteit van Mijn Kantoor is geborgd door middel van een open API driven architectuur. Je hebt met en via andere applicaties toegang tot alle mogelijke functies en data. We ondersteunen alle integraties en zelfs eigen app-ontwikkeling op ons platform is mogelijk. 

3. Onderken het belang van een mobiele interface

Het mobiele data verkeer is de afgelopen jaren explosief toegenomen en stijgt nog steeds. De verdeling mobiel verkeer versus desktop is op dit moment circa 90/10. Ondernemers zijn dus het beste bereikbaar op hun mobiele telefoon. Wil je klantgericht werken en je processen rondom informatie-uitvraag en accordering versnellen, dan zul je je klant mobiel moeten kunnen bereiken. Met de Mijn Kantoorapp bied je je klant accorderen, ondertekenen, chat, dossier, taken en toegang tot je medewerkers-team via een mobiele app voor iOS of Android.

Digitaal transformeren uitstellen is geen goed idee. Het is wel een goed idee om het slim en doordacht te doen. Met Mijn Kantoor haal je niet alleen een krachtig platform in huis, maar krijg je ook toegang tot al onze kennis met betrekking tot standaardisatie van werkprocessen en het online ontsluiten daarvan. Wij helpen je graag om de kansen, verwachtingen en mogelijkheden van de toenemende digitalisering in te zetten om de stap te maken naar een (meer) digitaal georiënteerde en wendbare organisatie, waar de klant van je kantoor centraal staat.

Alles weten over het platform van Mijn Kantoor?

Download brochure